MPL AG supported the ETH (Technical university of Zurich) in a project of autonomous driving with two MPL products. The highlight of this year was the competition on the Hockenheimring racing circuit in August 2017. The "Formula Student" is the biggest contest for engineers worldwide and up to 600 teams are involved. The students had to design and build a driver-less race car.
MPL driven unmanned racing car wins on Hockenheimring
The engineering team of the ETH Zurich decided to use the PIP39 (one of the rugged embedded computers of MPL) as heart of the car. The decision to use MPL has been made after long evaluation. The PIP39 was the main computer in the autonomous racing car in combination with MPL's rugged switch (MAGBES). The PIP39 is responsible for the steering, data processing, and control of the autonomous vehicle. All steering relevant data and logarithms are transmitted with the corresponding control signals to the various terminals over the MAGBES switch. MPL's PIP39 and the MAGBES worked flawless and reliable during the development and the actual race.
Implementation of adjustment and optimization were easily done on site. Despite the very unpleasant weather condition (hard rain during the race) the system did work perfectly and caused no issues all the time. The CEO of the driver-less team states: This computer is exceptional! We never had any problems. The handling and the reliability of the PIP39 impressed us heavily. Even if it was frantic (e.g. optimization work or programming adjustments) and we did not always handle our vehicle with the appropriate care. Nevertheless, there were never any issues with the computer or the switch.
The competition in Hockenheim included various tests, for example an acceleration race. A certain distance had to be driven as fast as possible and then stopped autonomously. The ETH car reached second place in this event. In addition, a marked circuit (about 400m) had to be driven for ten laps with various directional changes and the ETH car finished first. After additional challenges, the ETH car was in the end the overall best autonomous racing car in driving as well as in engineering.
The PIP30 Product Family is a high performance, low power and highly integrated rugged Embedded Computer. The solution is available in a compact aluminum housing with DIN-Rail or flange, a rugged MIL IP67 case, or an open frame solution with a cooling plate, configurable depending on your application. Also available in a 19-inch rack...mehr
Die MPL AG unterstützte das Swiss Federal Institute of Technology in Zurich bei dem Wettbewerb "Formula Student". Das Highlight war das Rennen auf dem Hockenheimring im August 2017. Die "Formula Student" ist weltweit der größte Wettbewerb für Ingenieure mit bis zu 600 Teams, die mit einem fahrerlosen Rennwagen angetreten sind.
Für das fahrerlose Konzept der ETH Zürich wurde nach langer Evaluierung der PIP 39-1V1 von MPL als Hauptcomputer in Kombination mit dem MAGBES rugged Switch gewählt. Der PIP 39 wurde für das Lenken, Berechnen und die Kontrolle des autonomen Fahrzeugs eingesetzt. Die für die Steuerung relevanten Daten und Logarithmen wurden mit den dazugehörigen Kontrollsignalen über den MAGBES an verschiedene Stationen übertragen. MPLs PIP39 und der MAGBES arbeiteten einwandfrei und zuverlässig während der Entwicklungsphase und des eigentlichen Rennens.
Anpassungen und Optimierungen wurden direkt an Ort und Stelle vorgenommen. Trotz des unfreundlichen Wetters (schwere Regengüsse während des Rennens) arbeitete das System perfekt.
"Dieser Rechner ist hervorragend!", war das Feedback von Fabio Meier (CEO Driverless), "wir hatten nicht die geringsten Probleme, die Handhabung und Zuverlässigkeit des PIP 39 hat uns schwer beeindruckt. Auch wenn es hektisch wurde, beispielsweise bei der Optimierung oder bei Programmanpassungen und wir unser Gefährt nicht immer mit der nötigen Sorgfalt behandelt haben, gab es dennoch keinerlei Schwierigkeiten mit dem Computer und dem Switch."
Das Rennen in Hockenheim beinhaltet verschiedene Testsituationen, bespielsweise ein Beschleunigungsrennen. Eine bestimmte Distanz muss so schnell wie möglichge gefahren werden und dann autonom gestoppt werden. Die ETH machte dabei den zweiten Platz. Zusätzlich musste ein ungefähr 400m großer Kreis für 10 Runden mit verschiedenen Richtungsänderungen gefahren werden und das ETH Auto war Erster!
Nach weiteren Herausforderungen war das ETH Fahrzeug in der Gesamtwertung das beste autonome Rennauto, sowohl im Fahrverhalten wie auch in der Konstruktion.
Die PIP30 Produktfamilie sind hochintegrierte robuste Embedded Computer mit hoher Leistung und niedrigem Stromverbrauch. Die Lösung ist in einem kompakten Aluminiumgehäuse mit DIN-Schiene oder Flansch verfügbar, sowie in einem robusten IP67 MIL Gehäuse oder als OpenFrame auf einer Kühlplatte. Auch als Rackmount 19 Zoll Gehäuse erhältlich...mehr
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